یکی از سازنده‌های بازی Hellpoint در بیانیه‌ای گفت:‌‌
‌‌
«اگر بخواهیم صادقانه در این خصوص اظهار نظر کنیم، باید گفت که نه؛ نمی‌تواند تأثیر چندانی داشته باشد. کنسول‌های نسل‌های قبل نیز همواره از این قبیل اختلافات را داشته‌اند و چیزی که در عمل مشاهده کردیم، اینگونه نبود. به خصوص درباره پلی استیشن که همواره ترفندها و تکنیک‌های سخت افزاری خاص خود را داشته است.

مخصوصاً درباره GPUهای امروزی که به روش‌های مختلفی از ای‌ن FLOPS استفاده می‌کنند. هسته‌های فیزیکی اختصاصی، پردازش صدا، شبکه Neural و از همه مهم‌تر فناوری رهگیری پرتو که متمایز از همه این موارد عمل می‌کند. اگر شما تنها قادر به استفاده از نیمی از توان ترافلاپس پردازنده گرافیکی خود باشید، حتی اگر میزان ترافلاپس GPU شما دو برابر رقیب هم باشد تفاوتی نخواهد کرد.»