امریکا سال 1911

وقایع داستانی بازی در سال ۱۹۱۱ جریان دارد؛ زمانی که آمریکا دستخوش تغییرات زیادی شده و زندگی غرب وحشی و بی‌تمدن مردم جای خود را به تکنولوژی‌های جدید و زندگی شهری داده‌اند. تغییراتی که طبعا نابودی گروه‌های خلافکاری و اعضای آن را به همراه دارد. بازی Red Dead Redemption شما را در نقش «جان مارستون» (John Marston) قرار می‌‌دهد؛ شخصیتی که سرنوشت آن در طول بازی شکل می‌گیرد و اتفاقات بزرگی برای او روی مییگیره
داچ ونلیدر

ورود جان مارستون

جان مارستون بعد از مرگ خانواده‌اش تحت سرپرستی گنگ «داچ ون در لیند» بزرگ شد؛ فردی که فضای بی‌رحمانه و ظالمانه غرب وحشی شرایطی را برای او فراهم کرد تا گروه خلافکاری خود را تشکیل دهد. جان مارستون چندین سال در کنار داچ بود و در گروه او فعالیت می‌کرد تا اینکه در یکی از سرقت‌ها، جان به شدت مجروح می‌شود و هیچکدام از اعضای گروه هم به کمک او نمی‌آیند.این اتفاق باعث شد تا جان مارستون برهه جدیدی را در زندگی خود آغاز کند. پس از این موضوع، او تصمیم گرفت تا به همراه «ابیگیل» (همسرش)، «جک» (فرزند جان) و Uncle (یکی از اعضای گروه که نسبت خاصی با جان ندارد) به یک مزرعه بروند و زندگی جدیدی را در آرامش و صلح آغاز کنند. آن‌ها به مدت پنج سال در این مزرعه زندگی می‌کنند.

تا اینکه دولت و اداره تحقیقات تصمیم می‌گیرند تا سایر اعضای گروه را پیدا کنند و به قتل برسانند. «ادگار راس» (رئیس سازمان) تصمیم گرفت تا این وظیفه را بر عهده جان مارستون بگذارد. راس به منظور تحقق این هدف، ابیگیل و جک را گروگان می‌گیرد و یک شرط برای آزادی آن‌ها می‌گذارد: جان باید باقی اعضای گروه قدیمی خود را پیدا کند و به قتل برساند. «بیل ویلیامسون» اولین هدف جان مارستون در این ماموریت بود.