راهنمای رد دد ردمپشن ۲

نگاهی به آسمان بالا سر داشته باشید

این مورد شاید عجیب به‌ نظر برسد اما نگاه کردن به آسمان برای دیدن دود، می‌تواند باعث شود تا اتفاقاتی را در بازی تجربه کنید که شاید در صورت انجام ندادن این کار آن‌ها را از دست بدهید. اگر در حین گشت و گذارتان در محیط‌های بازی گاهی به آسمان نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که در برخی قسمت‌ها دودی دیده می‌شود. این دود معمولا مربوط به اردوگاه‌هایی است که در دنیای بازی وجود دارند و دود ناشی از آتش روشن‌شده در آن‌ها به آسمان رفته است. حال اگر به این قسمت‌ها سفر کنید، ممکن است سناریو‌های مختلفی را تجربه کنید. برخی از این اردوگاه‌ها مربوط به افرادی هستند که هیچ دشمنی‌ای با شما نخواهند داشت و حتی اگر با افراد حاضر در آن‌ها هم‌صحبت شوید، ممکن است یک سری آیتم‌های به‌دردبخور هم به عنوان هدیه از آن‌ها بگیرید. با این حال گاهی هم این اردوگاه‌ها مربوط به گروه‌های رقیب هستند و رفتن به آن‌ها برابر خواهد بود با درگیری‌هایی که باید دقت زیادی به‌خرج بدهید تا از آن‌ها جان سالم به در ببرید. البته اگر پس از پاکسازی این اردوگاه‌ها گوشه و کنار آن‌ها را با دقت بگردید، به احتمال زیاد آیتم‌های با‌ارزشی پیدا خواهید کرد که ارزش مبارزه کردن را قطعا خواهند داشت.

لوت کردن خانه‌ها، جسدها و …

مانند هر بازی جهان‌باز دیگری، در رد دد ریدمپشن 2 هم پول اهمیت بسیاری دارد و برای اینکه بتوانید موارد مختلفی از لباس و اسلحه گرفته تا اسب خریداری کنید، به پول نیاز خواهید داشت. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در این بازی وجود دارند که یکی از ساده‌ترین و در عین حال بهترین راه‌ها، لوت کردن است. لوت کردن می‌تواند شامل کار‌های مختلفی باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به گشتن در دنیای بازی و لوت کردن مثلا خانه‌های موجود در گوشه و کنار اشاره کرد که البته این کار به منزله دزدی است و می‌تواند عواقبی هم داشته باشد. با این حال یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌های لوت کردن، گشتن دشمنانی است که در طول ماموریت‌های مختلف بازی با آن‌ها درگیر می‌شوید. کافی است پس از کشتن دشمنان به سراغ‌شان بروید و آن‌ها را لوت کنید. با اینکه همیشه آیتم‌های خیلی با‌ارزشی به‌دست نخواهید آورد اما گاهی هم می‌توانید آیتم‌هایی پیدا کنید که یا کاربردی هستند یا می‌توانید با قیمت خوبی آن‌ها را بفروشید.

تکرار کردن ماموریت‌ها

ساخته راکستار گیمز به‌ معنای واقعی کلمه فراموش‌نشدنی و بی‌نهایت سینمایی و جذاب هستند. حال اگر مرحله‌ای را تجربه کردید و دوست داشتید تا آن را مجددا تکرار کنید، بازی این امکان را برای شما فراهم کرده است. برای این منظور کافی است به قسمت منو و سپس Progress بروید و در ادامه با انتخاب کردن گزینه Story می‌توانید نقطه‌ای را که در حال حاضر از حیث طی کردن مراحل داستانی در آن قرار دارید مشاهده کنید و همچنین نگاهی هم به مراحلی که تمام کرده‌اید داشته باشید. در این قسمت این اجازه به‌تان داده می‌شود که این مراحل را مجددا تکرار کنید و از هیجان آن‌ها لذت ببرید. جدا از این، با تکرار مراحل می‌توانید آن‌ها را با امتیاز بهتری به‌ پایان برسانید؛ چرا که اگر دقت کرده باشید پس از تمام کردن هر ماموریت بسته به عملکردتان سطح کیفی خاصی برای‌تان در نظر گرفته می‌شود و حال در صورتی که مرحله را با کیفیت پایینی تمام کرده باشید، می‌توانید با تکرار آن این بار عملکرد بهتری نشان دهید.

تاثیر رفتارهایتان در اتفافات بازی

با‌ اینکه بخشی از شخصیت‌ پردازی کاراکتر آرتور مورگان از پیش تعیین‌ شده است اما در عین حال شما هم نقش زیادی روی تعیین شخصیت این فرد دارید. برای مثال در صورتی که رفتار مناسبی با مردم داشته باشید (با انجام دادن کار‌هایی از قبیل سلام دادن و احترام گذاشتن به آن‌ها که می‌توانید با نگه داشتن دکمه LT / L2: و زدن گزینه Greet نسبت به آن اقدام کنید، مردم هم دید مثبتی نسبت به شما پیدا می‌کنند و این باعث می‌شود تا مثلا در حین خرید از مغازه‌ها تخفیف بگیرید یا صحنه‌های سینمایی‌ای که برای کشتن دشمنان نشان داده می‌شوند، بیش‌تر حالتی قهرمانانه داشته باشند. در نقطه مقابل اگر رفتار خشنی نشان دهید، از کار‌هایی مثل دزدی کردن پول بیش‌تری به‌دست می‌آورید، لحن صحبت‌های آرتور خشن‌تر می‌شود و صحنه‌های سینمایی مذکور هم بیش‌تر حالتی خشن و خونین به خود می‌گیرند.


در کل بازی برای هر نوعی از رفتار که شما ترجیح بدهید مزایا و معایبی در اختیارتان قرار می‌دهد و حال نوبت خودتان است تا انتخاب کنید که دوست دارید چه جهت‌گیری‌ای داشته باشید.


رد دد ریدمپشن 2 دنیای بسیار زیبا و پرجزییاتی دارد و سازندگان برای اینکه این دنیا را زیبا‌تر به‌ تصویر بکشند، یک دوربین سینمایی در بازی تعبیه کرده‌اند که این حالت دید وسیعی از محیط به‌ شما می‌دهد و با تغییر دادن متوالی زاویه دوربین، یک حس سینمایی خاص به مخاطب ارائه می‌کند. با این حال مشکلی که شاید در این حالت وجود داشته باشد سخت بودن هدایت آرتور مورگان است که البته بازی برای این منظور هم تدابیری اندیشیده است. در صورتی که در حال پشت سر گذاشتن مرحله باشید و بازی مسیر خاصی برای‌تان تعیین کرده باشد یا در صورتی که خودتان یک نقطه را روی نقشه مشخص کرده باشید، می‌توانید صرفا با نگه داشتن کلید X در پلی‌ استیشن 4 یا A در ایکس‌ باکس وان، از حالت حرکت خودکار استفاده کنید و سپس از تماشای بازی در زاویه دوربین سینمایی لذت ببرید.


استفاده از کلید مخصوص برای باز کردن سریع نقشه

در اکثر لحظات رد دد ریدمپشن 2 مشغول گشت و گذار در دنیای بازی برای رسیدن به مقصدی خاص هستید که می‌تواند یک شهر، یک ماموریت یا حتی نقطه‌ای باشد که دوست دارید به آن برسید. در هر صورت بارها و بارها به استفاده از نقشه نیاز خواهید داشت و خب اگر کلید مستقیم برای استفاده از نقشه را بلد نباشید، باید بازی را متوقف کنید و سپس با انتخاب گزینه Map به نقشه دسترسی داشته باشید. با این حال لازم نیست همیشه چنین پروسه طولانی‌ای را طی کنید و کافی است کلید Start/Options را برای چند ثانیه نگه دارید تا مستقیما به نقشه بروید.


شخصی سازی HUD

همان‌طور که اشاره کردیم، رد دد ریدمپشن 2 گرافیک بسیار زیبایی دارد و البته گزینه‌هایی هم در اختیارتان قرار داده است تا به شکلی که ترجیح می‌دهید از این زیبایی لذت ببرید. برای مثال بازی زوایای دوربین مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد که از زاویه دوربین اول‌ شخص گرفته تا حالت سینمایی را شامل می‌شوند و می‌توانید با تغییر دادن آن‌ها بازی را به شکلی که دوست دارید و به نظرتان زیباتر است تجربه کنید. جدا از این، امکان شخصی‌‌سازی HUD بازی هم وجود دارد و می‌توانید مواردی مثل Mini Map یا سایر قسمت‌های HUD را به‌ دلخواه حذف کنید. این کار باعث می‌شود تا برای حرکت کردن در دنیای بازی کار سخت‌تری داشته باشید ولی در عین حال از نظر بصری تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را در اختیارتان قرار می‌دهد. در مجموع این موارد بیش‌تر سلیقه‌ای هستند و باید خودتان آن‌ها را به شکلی تغییر بدهید که حس می‌کنید برای‌تان مناسب‌تر است.